1985
Byl vyroben stotisící KTM motor - vodou chlazená pětistovka o výkonu více než 50 koní. Heinz Kinigadner vyhrál podruhé v kubatuře 250 ccm mistra světa v motokrosu
1986
KTM se stává prvním výrobcem nabízejícím na motocyklu kotoučové brzdy jak vpředu tak vzadu. KTM vyhrává všechny soutěžní kategorie na italské Šestidenní.
1987
Zahájena sériová produkce novýho čtyřtaktního motoru, jednoválec o objemu 500 ccm s horním vačkovým hřídelem. Bylo vyrobeno 98 000 chladičů, 93 000 jízdních kol, 12 600 mopedů a 10 600 motocyklů.
1988 - 1989
Ukončena výroba skútrů. majorita akcií KTM byla prodána GIT Trust Holdingu. Manažer a zakladatel společnost Eric Trunkenpolz umírá.
1989
Trampas Parker, USA se stává stopětadvacítkovým mistrem světa. Dvojčata Huesserovi, Švýcarsko se stali motokrosovými šampióny v kategorii sidecar.
1991 - 1992
KTM Motorfahrzeugbau AG podává návrh na bankrot, je rozděleno do samostatných nástupců pro chladiče, motocykly, jízdní kola a výrobce nářadí.
1992
Nově formovaná divize pro výrobu motocyklů zahajuje s novým managementem a novým jménem - KTM Sportmotorcycle GmbH. Představen nový hard Enduro koncept a nový motocyklový design KTM.
Enduro World Championship titul pro rok 1990 patří Paulu Edmonsonovi (125 ccm), Peteru Hanssonovi (500 ccm), pro roky 1991 a 1992 pak je získává Jeff Nilsson (125 ccm), v 1992 Mario Rinaldi (350 ccm).
1993
Věrně se KTM věnuje rally soutěžím a získává vítězství hned v pěti kategoriích v Atlas Rally.
1994
KTM Sportmotorcycle GmbH přejmenováno na KTM Sportmotorcycle AG. Počet zaměstnanců motocyklové divize roste na 212. Společnost zahajuje výrobu silniční řady modelů Duke.